Zondagsopvulling

Het was weer zo’n zondag. Zo eentje dat ik vrij was (inmiddels ben ik helaas wel van maandag-tot-vrijdag-baan naar maandag-tot-zaterdag-baan gegaan. Maar de zondag blijft van mij, I hope) en de hele dag kon doen wat ik wilde. Tja ik was alleen in Assendelft (beter bekend als het boerendorp waar ik vandaan kom) en daar valt niet zo gek veel te beleven op zondag. Eigenlijk zijn daar maar 2 keuzes; de tennisvereniging of de voetbalvereniging. En aangezien ik niet echt een sportfanaat ben (het is gewoon niet voor mij weggelegd, want over je eigen voeten struikelen komt gewoon in geen enkele sport van pas) moesten we iets anders verzinnen. Dus gingen wij op naar het enige hippe ding dat wij in de buurt konden vinden (we moesten er minimaal twintig minuten voor autorijden dus moet je nagaan hoe hip dit gebied is). Het resultaat; een markt met vooral veel eten (enige reden waarom je mij ooit op een markt zult vinden). Daarnaast hebben ze gelukkig ook nog enige snuisterijen (dit lijkt mij het perfecte woord aangezien het vooral de woorden Afrikaans en zelfgemaakt omvatte), maar dan heb je ook wel meteen de hele markt samengevat. Al met al kun je deze markt in maximaal een halfuur rondlopen (en dan moet je toch ook wel je best doen en overal uitgebreid staan kijken) en daarna nog aanschuiven bij de geliefde foodtentjes (waar het grote publiek vooral voor komt zo te merken). De foodcourt bestaat dan wel uit diversiteit en nieuwe ervaringen (onder andere Portugees, Caribisch en Aziatisch eten. Heel experimenteel voor de mensen in deze streek natuurlijk), maar gelukkig ook dingen als oude vertrouwde cheesecake (mijn grote liefde). Dus heb je op een zondag een halfuurtje niks te doen of gewoon enorme trek in lekker eten dan kun je altijd aanschuiven. En als je dan natuurlijk geen tijd hebt, omdat je dan helaas moet werken (jij liever dan ik) dan kun je op vrijdag en zaterdag ook gerust naar deze Yadayada-market (ja, ze waren wel origineel bij het bedenken van naam en namen kennelijk geen genoegen met de Hembrugmarkt of Zaanmarkt of iets dergelijks). Zelf hebben wij een heerlijk bord eten gehad waarvan we niet zeker wisten wat het precies was, maar je kunt het hieronder nog fijn aanschouwen.

Geef een reactie

