Off to the jungle

Het is alweer een tijd geleden, maar daar ik had zo mijn redenen voor. Een paar van de belangrijkste waren; ‘maar mijn bed ligt zo lekker’, ‘ik ben nog moe’, ‘buiten is het koud en binnen is het warm,’ en de mooiste van allemaal; ‘maar als ik naar buiten ga wat moet ik dan doen?’ (Ja ik heb nooit gezegd dat het goede redenen waren). En we weten allemaal dat als je nooit buiten komt, je ook niks meemaakt (of je moet echt een heel fascinerend huishouden hebben, maar dan nog zou ik daar pas een verhaal over kunnen schrijven als mijn stofzuiger tegen me zou beginnen te praten. Tja niet heel aannemelijk denk).

Maar wil nou het toeval zijn dat ik wel vrienden heb (ja echt ongelofelijk, I know) en die soms ook goede ideeën hebben. Dus wij gingen dit keer gezellig op avontuur in de Jungle in Amsterdam (Nee, dit is geen metafoor of ed. we gingen echt naar de jungle). Als echte avonturiers kregen we onze survival gear en moesten we ons verdedigen tegen rubberen slangen (De engste soort die er is. Ze doen namelijk heel weinig uit zichzelf), raadsels oplossen die zelfs Tarzan en Jane niet hadden geweten (oke, misschien Jane, maar Tarzan komt nooit heel snugger over) en codes kraken. Voor degene die dit verhaal echt totaal niet kunnen volgen; we gingen naar een Escape room. Dit is een nieuw hip ding dat je kunt doen om je leven gewoon net een beetje zin te geven zonder dat je er ook echt je leven voor hoeft te wagen. Je wordt opgesloten in een kamer en moet door middel van allerlei puzzels proberen hieruit te komen (of in ons geval een hele enge bom ontmantelen). En als dit je lukt heb je het gevoel dat je de wereld aankunt totdat je buiten komt en merkte dat dit allemaal niet tot de echte wereld behoorde. Maar ach je hebt wel een leuk uur gehad.

Gelukkig waren we met een ijzersterk team en had iedereen andere kwaliteiten waardoor we dit raadsel binnen 3 kwartier hadden opgelost en de enige ooit waren die dit hadden gedaan zonder een hint te vragen (ja, we zijn echt briljant). En ach het is weer eens een beter idee dan je de halve dag volstoppen met taart en broodjes ter ere van iemands verjaardag. Bekijk ons vooral nog even in onze geweldige jungle-outfits hieronder. img-20170226-wa0001

Geef een reactie

