Just an ordinary girl

De laatste tijd ben ik een beetje afwezig geweest (Oké, een beetje heel erg). Maar kijk, ik had daar gewoon een hele goede reden voor. Ik ben namelijk een 9-tot-5-meisje geworden (you say what?!). Nou dat is mijn benaming voor een normaal leven. Een leven waarin je van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 (Oké soms 6 misschien, maar niet relevant) werkt of naar school gaat. En ik doe dus allebei, maar wel maar van maandag tot en met vrijdag. En die resterende 2 dagen die sommige mensen weekend noemen dan? Nou die noem ik tegenwoordig ook weekend (zaterdag en zondag voor de mensen die de draad al kwijt waren). En ik noem ze dan ook niet alleen weekend, nee ik heb zelfs tijd om dingen te doen die andere mensen ook schijnen te doen (stomdronken worden op zaterdag en zondag een kater hebben. Ja, beviel toch niet heel goed die ervaring al zeg ik het zelf. Maar ach, ik heb het tenminste geprobeerd). Kortom, ik leid een normaal leven. En dan denk je; oh wat saai. Nog even en je krijgt een kortpittig kapsel, neemt twee vogels en gaat dan vervolgens om ze rouwen, omdat de AH-pannen schadelijk blijken te zijn (true story). Helaas, moet ik jullie teleurstellen, want dit normale leven is voor mij namelijk zeer avontuurlijk (en een kortpittig kapsel staat mij gewoon niet, ik weet het zeker). Ik kan me de laatst keer niet herinneren dat ik meerdere weekenden niet hoefde te werken en vrij mocht nemen op feestdagen (dat was waarschijnlijk nooit dus ook niet zo gek dat ik het me niet kan herinneren).

Al met al maak ik dus wel een stuk minder mee nu ik zo een normaal leven leid. Minder, dus niet niks gelukkig. Dan zou het pas echt een drama zijn. Deze week nog heb ik de beste Chinese winkel van Amsterdam ontdekt om de hoek van de nieuwmarkt. Maar de belangrijkste tip die ik waarschijnlijk de laatste tijd geleerd heb is het volgende; trek nooit hakken aan naar de Vrijmibo. Geloof me; ik zou mezelf eeuwig dankbaar zijn geweest als ik dat had geweten voordat ik zo’n 7 uur ging dansen en staan op schoenen die bedoeld zijn om alleen te zitten. Oh en natuurlijk; shotjes zijn altijd een slecht idee! En zeker als je al dronken bent! (Oké, die was misschien vooral voor mezelf). Zo heb ik de wereld toch weer een beetje beter en bewuster gemaakt, al zeg ik het zelf. En stel dat je nou niks aan deze tips hebt; dan heb je gewoon dikke vette pech, het leven is nou eenmaal hard.

Aankomende week hoop ik nog veel te gaan beleven aangezien ik een echte Valentijnsdate heb gescoord! Don’t get your hopes up, het is een date met een vrouw en nee ik val niet op vrouwen. Dus oftewel dit gaat weer een hele ervaring worden. De vraag die nog rest is alleen; moet je ook chocola/bloemen/kaarsjes meenemen naar een Valentijnsdate dat niet echt een date is? Who knows.

Geef een reactie

