Eindejaarsstress

Het was weer een spannende week met veel eten (ik ging 3x uit eten in 1 week), taart (ik kan natuurlijk niet zonder), baanwisselingen en veel boeken vooral (jaja, de tentamens komen er weer aan!).

Allereerst wil ik een van de beste aanbevelingen ooit doen; Mook Pancakes. Want iedereen heeft toch weleens gedroomd van zo een enorme stapel Amerikaanse pancakes op zijn bord? Nou die kun je hier dus eten. En dan gooien ze er ook nogal allerlei fruit, saus en decoratie (eetbare bloemen) bij. Dit is een plek waar je geniet van je eten en daarna zo vol zit dat je de komende 3 dagen er ook nog van leeft. Hier komen echt dromen uit (althans de mijne!).

En dit was dan pas het begin van mijn week (ja, het belooft veel). Op donderdag moest ik natuurlijk weer even mijn taartverslaving voeden en daar had ik nu ook een goede reden; mijn nieuwe baan! (Al heb ik naar mijns inziens altijd een goede reden voor taart).

Zoals jullie van mij gewend zijn stap ik inmiddels om de zoveel maanden over van baan (Ik vind solliciteren gewoon echt intens leuk, niet dus). En nu ik het toch alweer een halfjaar vol heb gehouden bij mijn huidige baan en de jaarwisseling in zicht kwam werd het daar natuurlijk weer hoog tijd voor. Dus plande ik fijn een paar sollicitatiegesprekken in, trok ik mijn hakjes en mantelpak aan en ging ik daar weer zitten met een glimlach alsof ik nergens anders liever wilde zijn dan bij een paar aanstaande collega’s aan tafel. De eerste werd helaas niks (Ze hadden twijfels en bij twijfel kun je het beter niet doen, was het argument. Waar de twijfels precies over gingen mag God weten). Maar door 1 tegenslag liet ik mij natuurlijk niet afschepen. Bij het tweede gesprek was het gelukkig meteen raak (tja als je bij 2 bedrijven wordt afgewezen is het toch wel lichtelijk demotiverend). Het moment dat ik erachter kwam dat ik met de zus van een van deze personen heb gewerkt en dat de andere persoon mijn ex-bazin kende deed me toch wel lichtelijk beseffen dat ik nu toch echt teveel collega’s heb gehad. Maar ach laat ik het positief bekijken; ik heb veel connecties (dat is tegenwoordig eigenlijk belangrijker dan dat je echt iets kan.). Laten we in ieder geval hopen dat het deze keer niet zo eindigt als vorig jaar (3 dagen ergens werken en dan ontslag nemen is toch wel vrij dramatisch. Al had ik mezelf waarschijnlijk van kant gemaakt als ik daar nog een minuut langer kleding had moeten opvouwen dat vervolgens zonder spijt weer op de grond werd gegooid).

Hierop volgend kwamen natuurlijk ook weer de leuke extra’s van het afscheid nemen bij je huidige baan (alles kunnen doen en dan vooral heel veel niks doen, afscheid nemen van iedereen en cadeautjes krijgen). Daarbovenop heb ik ook nog een van de meest geweldige hamburgers van mijn leven gegeten (nee, niet bij de McDonalds dus. Al was dat wel het noodplan als er nergens anders plek op zaterdagavond in Amsterdam was. Vrij aannemelijk dus.) Helaas heb ik hier geen fotografisch bewijs van meegenomen en zul je het zelf moeten ervaren bij TerMarsch&C

img-20161212-wa0004
@MookPancakes

o. Na deze prachtige dagen kwamen helaas weer de stressdagen tevoorschijn (nee niet voor de tentamens, maar mijn vakantie; Wat moet ik aan in het vliegtuig?, Wat moet ik mee?, Heb ik nog wel genoeg ruimte voor mijn nieuwe aankopen?, Heb ik genoeg ondergoed mee??!). Complete stress zoals je kunt merken. Maar ach, daar krijg ik dan wel 2 weken van innerlijke rust en 25 graden voor terug (ja, ik heb het er dus wel voor over).

Fijne Kerst, een gelukkig nieuwjaar en ik zie jullie weer in Januari (en dan ben ik weer bijna een jaartje ouder!)

 

Geef een reactie

